
Norgespris
Norgespris er en ny, statlig ordning som gir deg en forutsigbar strømpris gjennom året. Den er frivillig og gjelder fra 1. oktober 2025. Vi har nå åpnet for bestilling av Norgespris digitalt på Elhub Min side. Alle som bestiller fra 24. september til og med 1. oktober vil få Norgespris fra 1. oktober. Dersom du bestiller senere vil du få Norgespris fra den datoen du bestiller. Nettselskapet ditt er ansvarlig for Norgespris-avtalen, og du må kontakte dem hvis du har spørsmål.
Du kan også få informasjon på Elhub Min side om hvordan Norgespris ville påvirket strømregningen for tidligere år. Dette kan du se i tabell eller graf ved å trykke på knappen "Hva ville det kostet?"
Hva er Norgespris?
Statlig frivillig ordning som et alternativ til strømstøtte
Forutsigbar strømpris gjennom året
Du beholder strømavtalen din
Ofte stilte spørsmål
Norgespris er en ny, statlig ordning, som gir deg en forutsigbar strømpris gjennom året. Den er frivillig og gjelder fra 1. oktober 2025.
Du kan bestille Norgespris på Elhub Min side. I en husholdning er det den personen som mottar strømregningen som har tilgang til strømmåleren på Elhub Min side og som kan bestille Norgespris.
Om du ikke har mulighet til å bestille digitalt, kontakter du ditt nettselskap.
Du fortsetter automatisk med dagens strømstøtte, dersom du har det i dag.
Dersom du har spørsmål, innspill eller ønsker mer informasjon om Norgespris, må du kontakte nettselskapet ditt.
Dersom du og nettselskapet ditt er uenige om du har rett til Norgespris, kan du klage til Reguleringsmyndigheten for energi i NVE (RME).
Dersom det er feil kan du kontakte
Feil navn på kontraktseier på Min Side: Strømleverandør
Feil på adresse, eller andre elementer enn kontraktsnavn, på Min Side: Nettselskap
Bestilling av Norgespris utenfor digital bestillingsløsning: Nettselskap
Spørsmål om faktura: Den som har utstedt fakturaen du har spørsmål om