• Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • #techday
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Grunndata
    • Målepunktinformasjon
    • Sluttbrukerinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og produksjonskapasitet
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Elhub

Det overordnede formålet med Elhub er å etablere en samfunnsøkonomisk effektiv IKT-infrastruktur for sluttbruker-markedet for kraft i Norge.

driftmeldingersøk
  • Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • Bruk av data fra Elhub i energioptimalisering
      • #techday
      • Workshop delt produksjon
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
      • Hvordan sluttbruker er modellert i Elhub
      • Min side
      • Tilgang for bedriftsbrukere
      • Tredjepartsaktører i Elhub
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Grunndata
    • Sluttbrukerinformasjon
    • Målepunktinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
    • Veiledere til Elhub Edielstandard
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og produksjonskapasitet
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
Hjem / Elhub for privatperson og representant for bedrift / Min side

Min side

På Min side i Elhub vil du som privatperson eller bedriftsbruker få tilgang til utvalgt informasjonen som ditt nettselskap og din kraftleverandør har registrert på deg eller din bedrift. Her vil du kunne behandle forespørsler fra tredjeparter som ber om tilgang til dine målepunkt, finne dine målepunkter med tilhørende informasjon og du vil få tilgang til måleverdier som er blitt rapportert inn til Elhub fra ditt nettselskap.

Logg inn
  • Hvordan sluttbruker er modellert i Elhub
  • Min side
  • Tilgang for bedriftsbrukere
  • Tredjepartsaktører i Elhub

Min side for privatpersoner

På Min side vil du som privatperson finne kundeinformasjonen som din netteier og kraftleverandør har registrert på deg. Her vil du få en oversikt over dine målepunkt, hvilken kraftleverandør som er valgt og du vil kunne se måleverdiene som din netteier har rapportert til Elhub.

Får du ikke logget på Elhub Min side?

Det kan være flere mulige årsaker til at man ikke får logget seg inn eller at man mottar en feilmelding når man forsøker å logge seg inn på Elhub Min side. Man kan gjennomføre følgende feilsøking:

  • Elhub Min side benytter seg av ID-porten for å innlogging og autentisering. Hvis ID-porten eller BankID skulle ha tekniske problemer, kan dette føre til at man ikke får logget inn på Elhub Min side. For sjekke om BankID fungerer som det skal kan man sjekke status ved å klikke her.
  • I noen tilfeller kan informsajonskapsler (Cookies) og nettleserdata (Cache) føre til at innlogging på Elhub Min Side ikke fungerer, og man mottar feilmeldingen:

Mulige løsninger kan da være: slette informasjonskapsler og nettleserhistorikk, benytte «inkognito-modus» eller forsøke en annen nettleser. Elhub Min Side støtter bruken av alle nettlesere.

  • Elhub gjennomfører også regelmessig vedlikehold og oppdatering. Dette gjennomføres normalt på søndager i tidsrommet 09-24:00. Dette kan føre til at Elhub Min Side ikke er tilgjengelig i dette tidsrommet. For å se Elhub sine planlagte nedetider kan du klikke her. Skulle Elhub oppleve uforutsette tekniske problemer, vil dette også bli publisert på samme side.
Ønsker du å se detaljer for ditt målepunkt?

På hjem-siden vil du få en oversikt over dine målepunkter som er registrert i Elhub. På oversiktssiden vil vil du se hvem som er din netteier, din kraftleverandør og hvilken anleggsadresse som er registrert på målepunktet (der målepunktet er plassert). Ved å klikke «Detaljer» markert med rød boks, vil du finne ytterligere informasjon som er registrert.

I detaljoversikten vil du finne den informasjonen som er registrert i Elhub for det aktuelle målepunktet. Nedenfor følger en beskrivelse av de ulike feltene og hvem man eventuelt må kontakte hvis noe informasjon er feil. Elhub oppdaterer ikke informasjonen på målepunktet eller tilhørende kontraktseier.

Målepunktdetaljer: I dette feltet kan du selv beskrive hva denne strømmåleren representerer, for eksempel “Hytta på Hovden” eller “Stabbur”. Dette vil kun fremkomme for deg og kan være nyttig hvis du har flere strømmålere. Du kan også oppdatere om du ønsker at dine måleverdier skal lagres i 10 år, i stedet for standard 3 år.

Adresse: Dette er adressen der strømmåleren din befinner seg. Det er nettselskapet (selskapet som eier strømnettet der du bor) som har ansvar for å holde adressen oppdatert. Hvis adressen er feil eller burde vært endret, kan du ta kontakt med nettselskapet for å få den rettet.

Kontraktseier: Dette er navnet på personen som står som eier av strømavtalen, slik det er registrert hos Elhub. Det er vanligvis strømleverandøren som oppdaterer og vedlikeholder dette navnet.
Hvis du får strøm fra nettselskapet fordi du ikke har valgt en strømleverandør (såkalt leveringspliktig strøm), er det nettselskapet som har ansvar for at navnet er riktig.
Hvis navnet er feil eller burde vært endret, kan du kontakte strømleverandøren din.

Netteier: Nettselskapet eier og drifter strømnettet der du bor – altså ledningene og kablene som frakter strømmen hjem til deg. Det er bare ett nettselskap i hvert område, fordi det ikke gir mening å bygge mange strømnett på samme sted. Derfor har nettselskapet et monopol i sitt område – og er nøye regulert av myndighetene. For å bruke strømnettet betaler du nettleie til nettselskapet. Denne summen dekker blant annet kostnader til drift, vedlikehold og utbygging av strømnettet.

Strømleverandør: Strømleverandører kjøper strømmen fra de som produserer den via en kraftbørs, og selger den videre til deg. Nåværende kraftleverandør er den du har en strømavtale med akkurat nå. Selve avtalen finnes ikke her, men du kan se informasjon om den hos din strømleverandør eller på din faktura.

Målepunkt-ID: Alle som har strøm i Norge har en strømmåler, og hver strømmåler er koblet til et unikt nummer som kalles målepunkt-ID. Dette nummeret består av 18 sifre. De første 10 sifrene er alltid de samme (7070575000), mens de siste 8 er unike for akkurat din strømmåler. Målepunkt-ID brukes for å identifisere hvor strømmen skal leveres. Det er dette nummeret strømleverandøren bruker for å sørge for at du får strøm til riktig sted – selv om den fysiske måleren skulle bli byttet ut, forblir målepunkt-ID det samme. Du finner målepunkt-ID-en din på Elhub Min Side, på strømregningen din, eller hos ditt nettselskap (selskapet som eier strømnettet i ditt område).

Målernummer: Målernummeret er et serienummer som står på strømmåleren din – vanligvis plassert i sikringsskapet i boligen. Hvis man bor i leilighet kan sikringsskapet ofte være utenfor boligen eller i en felles kjeller.
Nummeret består kun av tall og kan variere i lengde. Du finner som regel nummeret i nærheten av en strekkode eller QR-kode på måleren.
Strømleverandøren bruker målernummeret for å bekrefte at strømmen leveres til riktig person og adresse.

Forventet årsforbruk: Estimert forventet årsforbruk i kWh, basert på historiske data.

Målerkonstant: En målerkonstant er et tall som brukes for å regne om målerens avlesning til det faktiske strømforbruket eller strømproduksjonen. For vanlige husholdninger er denne konstanten som regel satt til 1. Det betyr at måleren viser riktig forbruk direkte, uten noen omregning. Men i tilfeller hvor det brukes eller produseres veldig mye strøm, kan det være upraktisk at måleren «går rundt» hele tiden – altså at tallene blir så store at de starter på nytt fra null. Da brukes en målerkonstant for å forenkle dette. Den gjør at måleren teller færre enheter, og så ganger man med konstanten for å finne det faktiske strømforbruket.

Nettområde: Et geografisk sammenhengende område som nettselskapet håndterer. Enkelte nettselskap kan ha flere nettområder, fordi de for eksempel ligger i ulike prisområder. Ditt målepunkt vil alltid kun befinne seg i ett nettområde, og ett nettområde kan kun eies av ett nettselskap.

Prisområde: I Norge har vi fem prisområder fordi flyten av strøm i Norge begrenses av kapasiteten i strømnettet. Når det er ulik kraftsituasjon i ulike deler av landet kan det derfor oppstå situasjoner der det noen steder er knapphet og andre steder overskudd av kraft. Siden overføringskapasiteten i strømnettet er begrenset, gjør dette at det kan oppstå forskjeller i prisen strømkundene må betale, avhengig av hvor man geografisk bor i landet.

Målepunkttype: Dette beskriver hva slags målepunkt du har, og brukes for å avgjøre hvilke måleverdier som skal registreres og beregnes. Et kombinert målepunkt betyr at det måles både forbruk og produksjon på samme sted. Dette gjelder for eksempel plusskunder – altså kunder som både bruker strøm og produserer egen strøm, gjerne med solcelleanlegg.

Avregningsmetode: Avregningsmetoden sier noe om hvordan strømforbruket eller strømproduksjonen blir målt og beregnet over tid. Timesavregnet eller 15-minutters avregnet betyr at måleren automatisk sender inn verdier hver time eller hvert 15. minutt. Dette gir en nøyaktig oversikt over hvor mye strøm som brukes eller produseres til ulike tider. Profilavregnet brukes når man ikke har en automatisk strømmåler (AMS-måler). Da blir forbruket anslått basert på en standard forbruksprofil, og måleren må leses av manuelt

Næringskode: Næringskode er en offisiell kode som beskriver hvilken type virksomhet en bedrift driver med. For normal husholdning vil denne være XX og for fritidsbolig XY. Hvis denne ikke er korrekt må man kontakte nettselskapet for å få rettet den.

Forbrukskode: Forbrukskode benyttes til flere formål hos nettselskapet, blant annet underlag for å beregne Enovaavgift og strømstøtte. For normal husholdning vil denne være 35 og for fritidsbolig 36. Hvis denne ikke er korrekt må man kontakte nettselskapet for å få rettet den.

MVA: Nivå for merverdiavgift på forbruk i målepunktet.

Elsertifkatandel (i %): Andel av forbruk som danner grunnlag for beregning av avgift til elsertifikater.  Benyttes ved beregning av verdier som sendes til Norsk register for elsertifikater (NECS).

Netteiers beskrivelse: Hvis nettselskapet har lagt inn en beskrivelse på målepunktet vil man finne det her.

Lagringsperiode måleverdier: Standard er satt til tre års lagring. Man kan selv velge å utvide lagringstiden til ti år ved å velge «Endre» under målepunktdetaljer øverst.

Hva er målepunkt-ID?

Målepunkt-ID er et unikt identifikasjonsnummer som alle strømmålere i Norge har, og det vil være registrert i Elhub. Nummeret består av 10 + 8 siffer. Målepunkts-ID vil begynne med 7070575000 + åtte siffer, som er en unike ID for din måler. Målepunkts-ID vil man finne på sin faktura eller ved å logge seg inn på Elhub Min side.

Målepunkts-ID må ikke forveksles med målernummer som er serienummeret man kan lese av på sin strømmåler i sikringsskapet.

Se eller last ned dine måleverdier?

Ved å klikke på Måleverdier merket med rød boks,  vil du finne måleverdiene som netteier har rapportert inn til Elhub.

Du vil finne måleverdier for ønsket periode ved å velge mellom «Alle år», «År», «Måned» eller «Dag». Du kan navigere i stolpediagrammet og drille deg ned hvis ønskelig. Under vil du finne måleverdiene i tabellformat.

Måleverdiene kan lastes ned ved å klikke på «Last ned» øverst til høyre. Merk at det kun er mulig å eksportere måleverdier for en måned per nedlastning. Det er også kun mulig å velge CSV som filformat. Informasjon for hvordan man behandler en kommadelt tekstfil finner du her. Elhub tilbyr i dag ikke eksport av måleverdier via API.

Elhub tilbyr ikke API for uthenting av måleverdier fra Elhub min side

Elhub tilbyr per i dag ikke API for privatpersoner som ønsker å hente sine måleverdier «maskin-til-maskin» fra Elhub min side.

Hvem er ansvarlig for informasjonen på Elhub Min side

På Elhub min side har du tilgang til å se hvilke informasjon din netteier og din strømleverandør har registrert i Elhub.

– Din lokale netteier er ansvarlig for å registrere informasjon om ditt målepunkt, dette gjelder blant annet anleggsadresse (adressen der din måler er plassert) og måleverdier.
– Din valgte kraftleverandør er ansvarlig for registrering av kundeinformasjon. Dette vil blant annet gjelde navn og fakturaadresse.

Finner du feil i kundeinformasjonen som er registrert på Elhub Min side eller har spørsmål vedrørende dette, vennligst kontakt din strømleverandør.

Finner du feil i informasjonen om strømanlegget, som adresse, målernummer eller forbrukstype, som er registrert på Elhub Min side eller har spørsmål vedrørende dette, vennligst kontakt din netteier.

Finner du feil på måleverdier som er registrert på Elhub Min side eller har spørsmål vedrørende dette, vennligst kontakt din netteier.

Skal du gi en annen person eller en tredjepart tilgang til ditt målepunkt?

Før man kan gi tilgang til en privatperson må personen hente sin Elhub-ID ved å logge seg inn på Elhub Min side og klikke på «Innstilling-ikonet» oppe i høyre hjørne. Personen trenger ikke å ha noen andre målepunkt registrert på seg for å kunne logge seg inn på Elhub Min Side.
Velg «Profil».

For at du skal gi tilgang må vedkommende gi deg sin Elhub-ID, som finnes her. Her kan man også endre språkinnstillinger eller endre eget navn. Ved å endre navn vil dette kun være synlig for deg, og ikke genereres til din netteier eller strømleverandør.

Klikk på fanen  Tilgangsstyring og deretter klikk på boksen Gi tilgang. 

For å gi tilgang til personen skriver man inn vedkommendes Elhub-ID i feltet  og verifiser at det er korrekt person sitt navn som kommer opp. Velg deretter hvilke målepunkt vedkommende skal gis tilgang til, og deretter velger du «Gi tilgang».

For å gi tilgang til en tredjepart velger man «Tredjepart» og finner deretter den profesjonelle aktøren som skal ha tilgang i nedtrekksmenyen. Man kan selv sette en ønsket sluttdato og hvilken informasjon tredjeparten skal få (bare måleverdier eller utfyllende informasjon om strømanlegget). Hvis man ikke setter en sluttdato vil tilgangen automatisk avsluttes etter tre år.

Er det informasjon eller noe annet som du mener er registrert feil på ditt målepunkt?

Min side i Elhub er kun ment for å gi deg som privatperson eller representant for en bedrift oversikt over informasjonen som din strømleverandør og nettselskap har registrert på deg. Ved eventuelle spørsmål om informasjonen som er registrert må din strømleverandør eller netteier kontaktes.

En tommelfingerregel er at alt som har med strømanlegget å gjøre oppdateres av netteier, og alt som har med kundeforholdet å gjøre oppdateres av strømleverandøren.

Hva er en tredjepart og hvordan godkjenne tilgangsforespørsel?

En tredjepart er en profesjonell aktør som kan hente ut måleverdidata eller grunndata som de trenger for å gjennomføre en tjeneste eller service overfor sine kunder. En tredjeparter kan eksempelvis være bedrifter som driver med energirådgivning. Mer informasjon om tredjeparter finner du her.

For at en tredjepart skal kunne innhente data, så må eieren av dataen samtykke til dette.

Fremgangsmåten for innhenting av data fra Elhub begynner med at tredjeparten mottar en liste med målepunkter fra sin oppdragsgiver. Deretter sender tredjeparten en melding med forespørsel om tilgang til data fra de ønskede målepunktene. Når forespørselen er sendt til Elhub, vil eieren av målepunktene få en varsling ved å navigere til Tilgangsstyring og Forespørsler.

Hvis eieren av målepunktet samtykker til at tredjeparten skal få tilgang til å hente ut data, kan forespørselen aksepteres. Når forespørsler skal godkjennes kan man enten velge å godkjenne alle forespørsler fra alle tredjeparter eller man kan godkjenne kun fra en tredjepart. Ønsker man ikke at tredjeparter skal ha tilgang kan forespørselen ignoreres, og den vil etter 30 dager automatisk bli avvist av Elhub.

Hvordan endre eller fjerne tilgang for en tredjepart

Naviger til Tilgangsstyring for å se de målepunktene man har gitt tilgang til tredjepart.

Her kan man endre tilgangsperiode og tilgangstype, eller fjerne tilgangen.

Hvilken informasjon kan en tredjepart få tilgang til?

Ved å godkjenne en tilgangsforespørsel fra en tredjepart vil det som standard bli gitt «Måleverdier».  Tredjeparten vil da få tilgang til følgende informasjon:

Målepunktinformasjon:

  • Målepunkt-ID
  • Målepunktsbeskrivelse
  • Målepunktstype, egenskaper og avlesningsmetode
  • Målepunktet sin adresse
  • Målepunktseier:
    • Bedrift eller privatperson
    • Navn (Ikke personnummer eller organisasjonsnummer)
    • Er utvidet lagring av måleverdier valgt?
  • Netteier og nettområde

Det er også mulig å utvide tilgangen for tredjeparter til målepunktet. Dette gjør man ved å endre tilgangen under oversikten man finner under Tilgangsstyring. Man vil da kunne se hvilken tredjepart eller person som har tilgang til målepunktet, og man kan endre eller fjerne tilgangen til målepunktet.

Ved å velge Måleverdier og informasjon om strømleverandør vil tredjeparten eller privatpersonen få tilgang til ytterligere informasjon:

Målepunktinformasjon:

  • Land, husnummer, bolignummer, lengde og breddegrad
  • Avgiftsinformasjon

Person eller bedriftsinfo:

  • Adresse og dato for innflytning
  • Hvilken strømleverandør som har leveransen på målepunktet

Min side for bedriftsbrukere

På Min side vil du som representant for din bedrift finne kundeinformasjonen som netteier og kraftleverandør har registrert på din bedrifts organisasjonsnummer. Her vil du finne en oversikt over din bedrift sine målepunkt, hvilken kraftleverandør som er valgt og du vil kunne se måleverdiene som din netteier har rapportert til Elhub.

Hvordan representere en bedrift på Min side

På Min side så får man som utgangspunkt oversikt over sine private målepunkt. Hvis man har tilgang til å representere en bedrift, kan man oppe i høyre hjørne på hjemsiden, bytte mellom sin private bruker og bedriftsbrukeren ved å klikke på «Bytt bruker».

Hvordan verifisere at du har tilgang til din bedrift sine målepunkt

For å få tilgang til bedriftens målepunkt, må sluttbruker være knyttet til bedriften gjennom rollen Energi, miljø og klima i Altinn. Daglig leder får tildelt denne rollen automatisk, og daglig leder kan tildele rollen til en eller flere ansatte som skal ha tilgang til Elhub Min side på vegne av bedriften.

Klikk her for å se egen veileder for hvordan du kan verifisere at du er tildelt rollen i Altinn

Ønsker du å se din organisasjon sine måleverdier?

Ved å klikke på fanen Måleverdier merket med rød boks,  finner du en oversikt over dine målepunkt og tilhørende måleverdiene som netteier har rapportert inn til Elhub.

Ved å klikke på pilen som peker mot høyre vil du finne de måleverdiene som netteier har rapportert inn til Elhub. Elhub «gikk på luften» i februar 2019, det er ikke lagret historiske måleverdier før denne datoen. For å endre tidsperioden som vises i stolpediagrammet kan man klikke på stoplen over den ønskede tidsperioden. På denne måten kan man endre tidsperiode helt ned til timeavlesning.

Hvordan godkjenne, utvide og fjerne tilgangsforespørsler fra en tredjepart

Som representant for bedriften kan man se og samtykke til deling av bedriftens data med de tredjeparter som har bedt om tilgang. Ved å klikke på fanen Forespørsler kommer man til siden for godkjenning av forespørsler for deling av data.

Ved å klikke på Godta alle blir alle tilgangsforespørsler som er sendt til eieren av målepunktene godkjent. Man kan også velge å kun godkjenne tilgangsforespørsler per tredjepart. Dette gjøres ved å utvide fanen med tredjeparten sitt navn, og deretter klikk Godta. 

Har man gitt tilgang til en tredjepart eller en privatperson, men ønsker å fjerne eller utvide tilgangen kan dette gjøres ved å gå til fanen med Tilgangsstyring, og deretter utvide feltet for ønsket målepunkt Du vil da se hvem som har tilgang til målepunktet, og du kan utvide eller fjerne tilgangen (velg ingen tilgang) som er gitt.

Ønsker du å gi en tredjepart tilgang til et målepunkt?

Klikk på fanen  Tilgangsstyring og deretter klikk på boksen Gi tilgang. Der vil man få muligheten til å gi en tredjepart tilgang til informasjon og måleverdier som er registrert på målepunktet. Den valgte tredjeparten vil nå kunne se informasjonen som er registrert på målepunktet, men vil ikke kunne gi andre personer eller tredjeparter tilgang. Denne tilgangen er kun en «lesetilgang».

Velge Tredjepart i nedtrekkmenyen og deretter fylle inn GLN-nummeret til tredjeparten. Verifiser at det er korrekt organisasjonsnavn som kommer opp før man gir tilgang. GLN-nummeret får man oppgitt fra den tredjeparten som ønsker tilgang. Hva er GLN-nummer? Klikk her. Man kan for tredjeparter selv velge mellom Full tilgang og Begrenset tilgang. Hva en tredjepart er og hvilen informasjon de får tilgang til er beskrevet her.

Hvilken informasjon kan en tredjepart få tilgang til?

Når privatpersonen eller bedriften som eier dataen har godkjent forespørselen fra tredjepart, vil det som standard bli gitt «begrenset tilgang».  Tredjeparten vil da få tilgang til følgende informasjon:

Målepunktinformasjon:

  • Målepunkt-ID
  • Målepunktsbeskrivelse
  • Målepunktstype, egenskaper og avlesningsmetode
  • Målepunktet sin adresse
  • Målepunktseier:
    • Bedrift eller privatperson
    • Navn (Ikke personnummer eller organisasjonsnummer)
    • Er utvidet lagring av måleverdier valgt?
  • Netteier og nettområde

Det er også mulig å utvide tilgangen for tredjeparter til målepunktet. Dette gjør man ved å klikke på Vis flere detaljer om målpunktet på oversiktssiden. Man vil da kunne se hvilken tredjepart eller person som har tilgang til målepunktet, og man kan endre eller fjerne tilgangen til målepunktet.

Ved å velge Full tilgang vil tredjeparten eller privatpersonen få tilgang til ytterligere informasjon:

Målepunktinformasjon:

  • Land, husnummer, bolignummer, lengde og breddegrad
  • Avgiftsinformasjon

Person eller bedriftsinfo:

  • Adresse og dato for innflytning
  • Hvilken kraftleverandør som har leveransen på målepunktet
Elhub tilbyr uthenting av måleverdier via restAPI - ikke via Min Side

Krever tilgang til Maskinporten. Hvis du har fått tilgang der, kan du ta kontakt med Elhub på post@elhub.no med informasjon om organisasjonsnummeret. Vi vil da tildele riktig scope.

For bedriftsbrukere finnes per i dag datasettet: METERING_VALUES_HOUR_RESTRICTED

Footer

Elhub AS

E-post: post@elhub.no

Personvern og informasjonskapsler

      

 

  • Driftsmeldinger
  • Kontaktinformasjon
  • Personvern og sikkerhet
  • Karriere
  • Elhubs blogg
  • Lisens
  • Alle sider