Support
Elhub har en egen supportavdeling bestående av seksjonene Markedsstøtte og Måleverdier/Beregninger. Supportavdelingen er åpen mandag til fredag mellom kl. 09.00-11.00 og 12.00-15.30. På denne siden vil vi publisere statistikk for både telefon- og skriftlige henvendelser Elhub mottar.
Innkommende henvendelser og behandlingstid
Elhub mottar en rekke henvendelser fra markedsaktører, sluttkunder og systemleverandører. Sakene omhandler alt fra spørsmål om hva Elhub er, til hjelp til feilsøking av avviste markedsprosesser hos markedsstøtte, samt spørsmål om manglende måleverdier og hjelp til avregningsgrunnlag hos måleverdier og beregninger.
Vårt mål er at 80% av alle henvendelser skal være besvart innen 2 arbeidsdager og at 80% av sakene være løst innen 30 dager.
- I august mottok vi totalt 535 henvendelser. 87 % av sakene vi mottok ble besvart innen 2 arbeidsdager. Vi løste 361 saker i august, og vi har 309 åpne saker per 1. september.
- Vi har løst 89 % av sakene vi mottok i juli innen 30 dager.
Skriftlige henvendelser
Skriftlige henvendelser fordelt på kategori
Tabellen under viser antall henvendelser til Elhub fordelt på de ulike kategoriene sakene gjelder.
- Innkommende henvendelser merket som «Annet» består av kategoriene «Fakturaspørsmål», «Edielportalen», «Datakvalitet», «Tredjeparter», «Sluttbrukerhenvendelser» og «15 minutter».
Innkommende henvendelse fordelt på de mest brukte kategoriene
Tabellen under viser hvor mange henvendelser vi har mottatt med kategorien markedsprosesser, fordelt i underkategorier.
Underkategorier av markedsprosesser
Innkommende henvendelser og behandlingstid per telefon
- Elhub besvarte i august 98 % av alle innkommende anrop.
- Gjennomsnittlig ventetid før svar var på 25 sekunder.
Antall telefon-henvendelser til Elhub