• Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • #techday
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • 15 minutter
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Grunndata
    • Målepunktinformasjon
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Prosess for datavask
    • Sluttbrukerinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Elhubs overgang til sky
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og installert effekt
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Elhub

Det overordnede formålet med Elhub er å etablere en samfunnsøkonomisk effektiv IKT-infrastruktur for sluttbruker-markedet for kraft i Norge.

driftmeldingersøk
  • Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • Bruk av data fra Elhub i energioptimalisering
      • #techday
      • Workshop delt produksjon
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
      • Hvordan sluttbruker er modellert i Elhub
      • Min side
      • Tilgang for bedriftsbrukere
      • Tredjepartsaktører i Elhub
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • 15 minutter
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Grunndata
    • Målepunktinformasjon
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Prosess for datavask
    • Sluttbrukerinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Elhubs overgang til sky
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
    • Veiledere til Elhub Edielstandard
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og installert effekt
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
Hjem / Elhubs kundeundersøkelse 2022

Elhubs kundeundersøkelse 2022

Publisert 9. desember 2022

Elhub gjennomfører en årlig kundeundersøkelse for nettselskaper, kraftleverandører og tredjeparter. Resultatene fra undersøkelsen i 2022 som vi gjennomførte i november og desember er nå klare.

I undersøkelsen spør vi om tilbakemelding på Elhubs arbeid innenfor kjerneområdene nøytralitet, sikkerhet, effektivitet, flytteprosessen og datakvalitet samt innen support, informasjon og samarbeid. Det er gledelig å se at de gode resultatene fra forrige undersøkelse i desember 2021 er opprettholdt. På et oppsummerende spørsmål om hvor fornøyde brukerne totalt sett er med Elhub ligger vi stabilt høyt sammenliknet med undersøkelsen i desember 2021 med et snittresultat på 4,2 av 5 for nettselskaper, 4,4 for kraftleverandører og for tredjeparter ser vi en god fremgang fra 3,4 i desember 2021 til 4,0 i 2022.

Tilbakemeldingene i undersøkelsen er konsistente med tidligere undersøkelser og bekrefter at Elhubs kjerneprosesser i stor grad fungerer effektivt og at supporten er god. Aktørene opplever at de er godt forberedt for 15-minutters avregning og flytteprosessen oppleves mer tilfredsstillende enn tidligere. Vi har også fått mange konkrete forslag til ytterligere forbedringer for flytteprosessen. For områdene support og datakvalitet ser vi en stabil høy score, og også her har vi fått flere forslag til ytterligere forbedringer.
Innenfor effektivitet går vi frem på noen områder, og noe tilbake på andre. Her er det også delte tilbakemeldinger der vi ser en fremgang i hvor effektiv kraftleverandører opplever Elhub, for nettselskap går vi frem for enkelte områder og tilbake for andre, mens tredjeparter mener at Elhub har potensiale til å bli mer effektiv enn i dag bl.a. gjennom å forenkle det tekniske grensesnittet.

For områdene sikkerhet, personvern og nøytralitet går vi noe tilbake og tilbakemeldingene viser at vi kan løfte frem dette området i enda større grad enn i dag. Vi kan også legge bedre til rette for at aktører kan finne frem til informasjonen de søker på elhub.no og at søkefunksjonaliteten ikke fungerer så godt som ønsket. Vi vil fortsette å jobbe videre med disse områdene.

Vi har fått mange konkrete og nyttige tilbakemeldinger som vi tar med oss i videre forbedringsarbeid. Undersøkelsen ble besvart av 52 nettselskap, 44 kraftleverandører og 8 tredjeparter, og det er positivt å se at deltakelsen har økt vesentlig siden forrige undersøkelse.

Tusen takk til alle som har besvart undersøkelsen!

Footer

Elhub AS

E-post: post@elhub.no

Personvern og informasjonskapsler

      

 

  • Driftsmeldinger
  • Kontaktinformasjon
  • Personvern og sikkerhet
  • Karriere
  • Elhubs blogg
  • Lisens
  • Alle sider