Elhub gjennomfører kundetilfredshetsundersøkelse for nettselskaper, kraftleverandører og tredjeparter hvert halvår. Resultatene for juni 2021 er nå klare.
Vi spør om tilbakemelding på Elhubs arbeid innenfor kjerneområdene nøytralitet, sikkerhet, effektivitet og datakvalitet samt innen support, informasjon og samarbeid. Det er gledelig å se at de gode resultatene fra forrige undersøkelse i desember er bekreftet innenfor de fleste områdene og at resultatene er ytterligere forbedret på flere områder. Undersøkelsen bekrefter at Elhubs kjerneprosesser i stor grad fungerer effektivt og at supporten er god. Datakvaliteten oppleves som relativt god og har gått ytterligere opp for måleverdier og målepunktinformasjon og er stabil for kundeinformasjon.
Det er fortsatt et potensial hos markedsaktørene for i større grad å realisere gevinstene som Elhub legger til rette for.
På et oppsummerende spørsmål om hvor fornøyd brukerne er totalt sett med Elhub får vi et snittresultat på 4,2 av 5 for nettselskaper, 4,2 for kraftleverandører og 3,2 for tredjeparter. Vi har fått mange konkrete og nyttige tilbakemeldinger som vi tar med oss i videre forbedringsarbeid og er takknemlige for alle som har besvart undersøkelsen. Undersøkelsen ble besvart av 51 nettselskap, 41 kraftleverandører og 11 tredjeparter.