Elhub gjennomfører kundetilfredshetsundersøkelse for nettselskaper, kraftleverandører og tredjeparter hvert halvår. Resultatene for juni 2020 er nå klare.
Vi spør om tilbakemelding på Elhubs arbeid innenfor kjerneområdene nøytralitet, sikkerhet og effektivitet samt innen support, informasjon og samarbeid. Det er gledelig å se at resultatene i juni 2020 er gjennomgående høyere enn i desember 2019. Innenfor området effektivitet tyder tilbakemeldingene på at Elhubs kjerneprosesser i stor grad fungerer effektivt nå, men at brukerne så langt i mindre grad har effektivisert interne arbeidsprosesser og it-systemer som følge av innføringen av Elhub.
På et oppsummerende spørsmål om hvor fornøyd brukerne er totalt sett med Elhub får vi et snittresultat på 4,0 av 5 for nettselskaper, 4,0 også for kraftleverandører og 3,0 for tredjeparter. Vi har fått mange konkrete og nyttige tilbakemeldinger som vi tar med oss i videre forbedringsarbeid og er takknemlige for alle som har besvart undersøkelsen. Undersøkelsen ble besvart av 54 nettselskap, 50 kraftleverandører og 2 tredjeparter