Elhub hadde i går ettermiddag en opprydding i forhold til å utbedre FPC’er grunnet tidligere feil.
Det har nå blitt generert FPC’er på det som tidligere manglet eller var feil, da for bruksdøgn 27. oktober og for periodevolum over 40 bruksdøgn.
I utsendingen av disse FPCene har vi sendt ut 1 melding pr bruksdøgn, hvilket har generert flere meldinger enn nødvendig og trafikken ut av Elhub er da større enn normalt.
Oppdatering 2019-12-07: Det er fortsatt mange aktører som ikke har klart å polle ut alle meldingene, vi beholder derfor denne driftsmeldingen aktiv selv om Elhub som system ikke har noen problemer med dette. Fram til man har pollet ut alle meldinger, så vil eget kundeinformasjonssystem kunne være usynkronisert med Elhub. Hvis man er usikker på om man har mange upollede meldinger, kan man sende spørsmål til post@elhub.no. Inkluder eget juridisk GLN.