• Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • #techday
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • 15 minutter
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Grunndata
    • Målepunktinformasjon
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Prosess for datavask
    • Sluttbrukerinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Elhubs overgang til sky
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og installert effekt
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Elhub

Det overordnede formålet med Elhub er å etablere en samfunnsøkonomisk effektiv IKT-infrastruktur for sluttbruker-markedet for kraft i Norge.

driftmeldingersøk
  • Om Elhub
    • Bli bedre kjent med Elhub
    • Styre og ledelse
    • Kontaktinformasjon
    • Forum og arrangementer
      • Bransjeråd
      • Elhub Brukerforum
      • Bruk av data fra Elhub i energioptimalisering
      • #techday
      • Workshop delt produksjon
      • Avregningskonferansen 2025
    • Presse og kommunikasjon
      • Profilhåndbok
    • Elhub for privatperson og representant for bedrift
      • Hvordan sluttbruker er modellert i Elhub
      • Min side
      • Tilgang for bedriftsbrukere
      • Tredjepartsaktører i Elhub
    • Våre publikasjoner
    • Regelverk for energimarkedet
  • Karriere
    • Møt våre ansatte
  • Aktører og markedsstruktur
    • 15 minutter
    • Aktørenes roller
    • Brukeravtale og gebyrmodell
    • Samtykkekontroll
    • Webinarer og opplæring
    • Måleverdier og beregninger
    • Markedsstruktur
    • Opprette, endre og avslutte aktører
    • Testing
    • Tilleggstjenester
    • Veiledere i Elhub
  • Datakvalitet
    • Grunndata
    • Målepunktinformasjon
    • Datakvalitetskrav måleverdier
    • Prosess for datavask
    • Sluttbrukerinformasjon
  • Elhubstandard og miljøer
    • Elhubs overgang til sky
    • Kjøreregler for bruk av Elhub
    • Miljøer
    • Veiledere til Elhub Edielstandard
  • Data
    • Tilgang til data fra Elhub
    • Åpne datasett
    • Forbruk, produksjon og installert effekt
    • Delt produksjon
    • Teknisk tilgjengelighet
    • Markedsoversikt
    • Markedsprosesser
    • Datakvalitet måleverdier og beregninger
    • Datakvalitet grunndata
  • Elhub API
Hjem / Blogg / Hvordan er det å være nyansatt i Elhub?

Hvordan er det å være nyansatt i Elhub?

Publisert 24. januar 2022

Jeg heter Sindre og begynte i Elhub i april 2021. Da var jeg nyutdannet rett fra Universitetet i Oslo, og ikke helt sikker på hva jeg skulle forvente eller hvordan jeg ville bli tatt imot med lite jobberfaring fra tidligere. Spoiler alert, det var ingenting å frykte!

Den første dagen var for meg preget av både spenning og nervøsitet, jeg gledet meg til å komme i gang, men hadde også en liten frykt for ikke å passe inn. Jeg kom som nevnt rett fra universitetet og hadde svært lite erfaring fra arbeidslivet fra før som gjorde at det ble en ganske stor overgang å gå fra studentkulturen til arbeidslivet over natten.

Raskt skjønte jeg at de bekymringene var helt unødvendig. Selv om kontoret var ganske tomt på grunn av koronarestriksjoner da jeg kom, ble jeg tatt veldig godt imot av de som var til stede. Å begynne i et selskap der mesteparten av kollegene har hjemmekontor er ikke det enkleste, men heldigvis hadde jeg muligheten til å tilbringe mye tid på kontoret sammen med et par av dem jeg skulle jobbe tettest med, noe som hjalp meg veldig med å komme i gang. Det gjorde også at jeg ble introdusert til de utrolig dyktige og spennende personene som jobber her i Elhub!

De første ukene var en intensiv periode med workshops der jeg fikk innføring i de nye arbeidsoppgavene og nødvendig informasjon for å kunne utføre disse. I Elhub ble jeg introdusert for en gjeng med kolleger som var tålmodige og innstilt på å dele den kunnskapen de satt med. Som nyansatt får man også tildelt en mentor som man alltid kan ta kontakt med å snakke med alt man lurer på. Det var veldig godt å vite at jeg alltid kunne gå dit uansett hva jeg lurte på, og at vi sammen fant de svarene vi trengte.

Når jeg ser tilbake på de første månedene med arbeid her i Elhub ser jeg at jeg er veldig heldig som kom til et sted som ønsker å bidra til min faglige utvikling, men som samtidig er bevisst på å ikke endre meg som person. Det er en gjeng som ønsker å løfte hverandre opp slik at vi felles kan nå nye høyder, og det er noe jeg setter veldig pris på som en med lite erfaring fra tidligere. Jeg har fått muligheter til å ha mer og mer ansvar siden jeg begynte. Selv om det fører med seg et visst press for å prestere, er jeg også bevisst på at om jeg gjør feil, fikser vi det sammen for å lære av det og gjøre ting bedre i fremtiden. Fremover er jeg utrolig spent hva slags utfordringer som kommer og er ikke i tvil om at det jeg har opplevd hittil bare er en brøkdel av den utviklingen Elhub står foran som en sentral aktør i den norske kraftbransjen!

  Skrevet av Sindre Gulbrandsen, Driftsanalytiker

Footer

Elhub AS

E-post: post@elhub.no

Personvern og informasjonskapsler

      

 

  • Driftsmeldinger
  • Kontaktinformasjon
  • Personvern og sikkerhet
  • Karriere
  • Elhubs blogg
  • Lisens
  • Alle sider