Elhub erfarer at det har vært en veldig god utvikling med tanke på innbetaling av gebyrer og avviksoppgjør i forhold til gitte forfallsdatoer.
Samtidig er det fortsatt noen forsinkelser og vi ønsker å minne om at fakturaer skal være inne på vår konto ved forfallsfrist jamfør Brukeravtalen. Dersom det oppstår ekstraordinære forhold som medfører forsinkelser i innbetaling ber vi dere informere oss om dette til post@elhub.no.
Elhub sender ut alle fakturaer på EHF format, med mindre annet er spesifisert. Aktørene har derfor et selvstendig ansvar for å kontinuerlig oppdatere informasjon om korrekt epostadresse for mottak av EHF fakturaer. Det samme gjelder for oppgitte bankkontonummer for mottak av avregning fra APAM-ATAM oppgjørene og påse at dette er klargjort for å ta imot KID innbetalinger fra Elhub.
All denne informasjonen og øvrig informasjon har aktører et selvstendig ansvar for å kontinuerlig oppdatere i Edielportalen. Vi opplever at ved markedsaktørers organisasjonsendringer eller når ansatte bytter jobb blir ikke denne informasjon oppdatert i Edielportalen, og dette skaper ekstra arbeid for Elhub.